جدیدترین اخبار فوتبال ایران

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

♪♪♪♪♪♪




radiojavan

رادیو جوان,radiojavan,radiojavan

بغض به مفهوم دردایی که رسیدن به گلوت

بغض به مفهوم تنهایی کرده هیچکی پهلوت

بغض بغض

بغض به مفهوم که غرورت نزاره بریزن اشکات

بغض به مفهوم حرفایی که خشک شدن پشت لب هات

بغض بغض

بغض یعنی شبهایه تنهایو خرابی

بغض به مفهوم فکرو خیالش نزاره بخوابیی

بغض یعنی جز رفتن دیگه هیچ راهی نداری

بغض به مفهوم که هنوزم اونو دوسش داری

بغض به مفهوم خنده های ساختگی

شکنجت بکنن تو مبدا آخ بگی

تمام منتظر اینن یه جایی گاف بدی

بکوبنت زمین که فردا نتونی راه بری

بغض یعنی یه بحران پنهان

برم کنسرت ولی به عنوان مهمان

بغض یعنی پا به سن بزارم

بازم نمیتونم تو ایران پا به سن بزارم

انگار واسه بالا رفتن وجود داره یه راه

بمال

ولی خدا غروب داده به ما

چرا

بعد این تمام بدو بدو

تا آخرشم رسیدی به فرودگاه امام

بغض یه زن یه مرد ساکته

یه دست پاسته یه دست ساکته

کی تئ اون لحضه قادر به درک حالته

هیچکی

بغض لحضه ترک خاکته

نگو بی ملاحضه هست نگو بی ادبه

چون که گاهی وقتا گاهی حرفا میطلبه

خیلی مهم اینه که دلتو به یه جهان یه واقعی قرص کردی

آدم بیدار حقیقت رو دید

بغض به مفهوم یه فرزند تو دار

به یه لبخند رو کار

که از دورن شکسته شده با یه حسرت یه تومار حرف

تو خونه ای که یه دم جنگو طوفان

بعد تمام خسته شدن و پدر رفته تو حال

جا انداختو خوابید خونه پادگانه

فردا مامان زجه زنان تویه دادگاهه

صداش گرفته دل شکسته هنجره خشک

طلاق

این کلمه روح بچه رو کشت

بغض به مفهوم دورغ بوده حس تو به من

مفصله داستان اش گذاشتم ورس دو بگم

وقتی اون فردی که میخواستی

نداری دیگه پیشت

حرف نگفتت درد نهفتت رو میشه

بغض به مفهوم حسرت اون چیزایی که نداشتی

بغض به مفهوم هیچ زمان نشد اونجوری که میخواستی

بغض بغض

بغض یعنی زخمایی که جا مونده از دوست یت

بغض به مفهوم بهتر نشه دیگه این درد عمیقت

بغض بغض

تمام از غریبه میل کردن من از خودیی

تو ای که میخواستی هر که هوس کنی

با تغییرا تخریبات منو تو قفس کنی

پس اینکه من هستم تو ساختی نگو عوض شدی

نمیتونی بگی عوض شد نسبت به تو رفتارم

از دور ورو اطرافیات بپرس در بارم

وقتی من پات وایستآدم بدون منم حق دارم

ولی فردی پایه من واینستاد به جز شلوارم

من حلقه تو دستت خواستم از تهه دلمو

تو میخواستی بزنی همون حلقه رو به گوشم

میخواستی برات لبـاس برده رو بپوشم

تو از اونا ها بودی که تنها میخوان قلبمو بدوشن

داستان اونجا با طعم شد که از ما خسته شد

تا دلم وابسته شد درای وا بسته شد

یادو خاطرهات کلمه های ارزشمند و

کنار هم دیگه جمع کرد رو کاغذ نشوند

ولی این روزا نمی مونن می گذرن

یه روزی با صوت خنده هامو تمام میشون

یه روز که من بالامو اونا فقط در جا میزنن

فردا هر جا میپرم با ده تا اسباتیک زدم

ولی تو فقط آشتیم بودی با جهان

تو اون کسی که خواستیم بودی

تورو خودم دیدم تو هم کاش تیم بودی با من

تو فقط دونه ای کاشتیم بودی

داشتیم لوتی ؟

من بد عادتت کردم نه

رفتی تمام جا گفتی من آدم ش کردم

بلد خان با دوتا کار شدی طلب کار

من که صد مساوی حال دآدم که تبهکار

بزار دست تو تو این رابطه رو بشه

میدونی اونکه تو یه جمع ساکته تو چشه

یکی پیدا میشه که بهت نخ بده

که بشینی بد منو جوری بگی که طرف بهت حق بده

ببیین این نخا مثل نخ دندونه

واسه اونا تمام چی یه شب گرمه فردا یخ بندونه

خلاصه اینم آخرین ورسه

برو روم نیار تو دلت بگو آفرین پسر

بغض به مفهوم شب هایه تنهاییو خرابی

بغض یعنی فکرو خیالش نزاره بخوابی

بغض یعنی جز رفتن دیگه هیچ راهی نداری

بغض به مفهوم که هنوزم اونو دوسش داری

  • محمد نوری
  • ۰
  • ۰



مشاوران تهران

شماره گذارى صفحات به دو نوع مجزا صورت مى پذیرد. دسته اول صفحات پایان نامـه ،‌ از صفحه چکیده، تا انتهاى صفحات لیست علائم و اختصارات با حروف الفبا، به صورت متوالى همچون الف، ب، پ، ت وغیره، دسته دوم صفحات، از صفحه مقدمه تا انتهاى پایان نامـه به صورت عددى شماره گذارى مى شوند. روى صفحه اول هر تقسیم اصلى از پایان نامـه ، مانند صفحه چکیده، صفحه اول فهرست،‌صفحه اول هر فصل و غیره شماره صفحه نوشته نمى شود ولى شماره آن به حساب می‏آید. شماره هر صفحه با 5/1 مساوی فاصله بین سطرها از پایین کاغذ در وسط سطر به فارسى آسان نوشته می‏شود.

• در نگارش متن اصلى، عناوین اصلى در وسط سطر، کلیه عناوین فرعى در ابتداى سطر با شماره بندى دو عددى نوشته شود. قبل از شروع هر عنوان اصلى دو سطر، و قبل از شروع هر عنوان فرعى یک سطر خالى منظور شود. عناوین فرعى تر در ابتداى سطر نوشته شده و مطالب بلافاصله بعد از علامت : شروع می‏شوند. به هر یک از عناوین اصلى و فرعى تا دو لایه فرعى شماره اى تعلق مى گیرد که، شیوه شماره گذارى آن در فهرست آمده است.

• بین معادلات نوشته ها یک سطر خالى آورده مى شود. شماره معادله در سمت راست خط ، وشماره جداول شکلها به ترتیب در بالا وپایین بصورت XX-YY نوشته مى شود. XX شماره فصل و YY شماره معادله مى باشد. درصورتیکه سطر معادله داراى جاى کافى نباشد، از سطر بعدى مصرف مى شود.

• منحنى ها، جداول تصاویر یا اشکال درون کادر بسته قرار گرفته، طرف بالاى آنها می‏بایست به طرف بالاى کاغذ قرار داده شود. هر یک از منحنى ها، جداول تصاویر اشکال داراى شماره بوده در متن به آنها اشاره شود.زیرنویس شکل در قسمت زیرین کادر به فاصله یک خط درج مى شود. توضیح شکل در سمت چپ بعد از شماره تایپ می‏شود. تدابیر مشابهى براى بالانویس جدول رعایت می‏شود. هر یک از منحنى ها،‌جداول، تصاویر یا اشکال در طــى متن پایان نامـه داراى شمـاره اى مستقل از یکدیگر بوده بصورت متـوالى تا انتهاى هر فصل افزایش مى یابد. ضروری به ذکر است که چنانچه تعداد منحنى ها، جداول، تصاویر و یا اشکال در پارت ى از متن بیش از میزان معقول باشد جهت تداوم نوشتار مى بایست مجموعه آنها در یک پیوست قرارگیرند. در کلیه منحنى ها نمودارها، هر یک از محورهاى مختصات معرفى شده واحد مربوطه نیز در کنار محور مختصات درج شود. این مساله درمورد سطرها و ستونهاى جــداول نیز صـادق مى باشد. به منظور افزایش کیفیت و دقت نمـودارها، توصیه مى شود که یکى از برنامـه هاى متداول کامپیوترى مانند EXCELL ، HPG HG VISIO وغیره در رسم نمودارها موردمصرف قرار گیرد.

• لازم است کلیه محاسبات منحصراً در سیستم آحاد بین المللى SI انجام شود. در موارد استثنایى که به علت محدودیت منابع موجود مصرف از سیستم هاى دیگر آحاد اجتناب‏پذیر به نظر مى رسد، ضرورى است که نتایج نهایى هر بخش از محاسبات را همچنین سیستم آحاد مربوطه، بعد از تبدیل واحد در سیستم SI نیز درج نمود. همچنین ً‌ به این مورد نیز حتمـا ً‌ توجه شود که در مقابل تک تک نتایج محاسبات، واحد مربوطه باید ذکر شود.

- ترتیب ساختاری ارائه مطالب نظم و ترتیب در ارائه مطالب و یکسان سازى شیوه،‌به اضافه افزایش میزان درک خواننده، سهولت دسترسى دریافت آنرا میسر می‏سازد. لذا در این بخش،‌ضمن بیان معین ات هر یک از پارت ها، ترتیب ارائه آنها نیز ذکر شده است.

• جلد پایان نامـه پایان نامـه ، مطابق با نمونه طرح جلد ارائه شده در پیوست این آئین نامـه ،‌زرکوب با جلد سبزرنگ:دکترا ،جلد آبى تیره رنگ: ‌کارشناسى ارشد و جلد مشکى رنگ: کارشناسى مجلد گردد.عنوان پایان نامـه با حروف بزرگ سایر مطالب با حروف کوچک درج شود. در کنار شیرازه نیز صرفاً عنوان و نام تهیه کننده پایان نامـه وسال اختتام آن با حروف کوچک زرکوب گردد. Ph.D.Thesis :دکترا ، M.Sc.Thesis :‌کارشناسى ارشد B.Sc :‌کارشناسى Ã براى پایان نامـه ها ى کارشناسى ،کارشناسى ارشد دکترا : به منظور حفظ همآهنگ ى با مقررات جارى مدیریت تحصیلات تکمیلى دانشکده از ذکر نام استاد اساتید مشاور روى جلد پایان نامـه پرهیز گردد. براى پایان نامـه هاى کارشناسی:‌ ذکر نام استاد (اساتید) راهنما روى جلد پایان نامـه بلامانع است. وقت ذکر معین ات استاد یا اساتید راهنما، صرفاً درجه علمى ایشان دکتر مهندس ذکر شده پس نام نام خانوادگى مربوطه درج مى گردد. از نوشتن عناوین دیگر مانند: آقاى، جنـاب ، استاد وغیره پرهیز گردد. در قسمت زمان ارائه ماه سال دفاعیه پایان نامـه قید شود. بعنوان مثال: اسفند 1383

• صفحه نخست از آنجا که نام و یاد خدا بهترین سرشروع براى هر نوشته کارى مى باشد، بسیار مناسب است که نخستین برگ از پایان نامـه به درج کلام الهى «بسم الله الرحمن الرحیم» با رسم الخط زیبا اختصاص یابد که فضل الهى سبب توفیق روزافزون گردد.

• صفحه عنوان در این صفحه،‌ مطالب روى جلد پایان نامـه عیناً دوباره تکرار می‏شود، با این فرق که ذکر نام اساتید راهنما مشاور الزامى است. - صفحه تقدیم ( اختیارى) در یک صفحه مستقل بعد از بخش چکیده،‌برحسب صلاحدید نگارنده به فرد، افراد یا موسسه اى تقدیم مى گردد.

• صفحه قدردانى (اختیارى) در این سری ، در یک صفحه مجزا بعد از صفحه تقدیم نگارنده مراتب قدردانى خود را از اشخاص و یا موسساتى که در تدوین مطلب با فراهم آوردن اطلاعات، امکانات یا تأمین بودجه همکارى کرده اند، ابراز مى نماید.

• چکیده پروژه حداکثر در اندازه ى معادل با 250 تا 300 کلمه تهیه شده و حاوی بیان مختصر مسئله مورد بررسى،آموزش تحقیق و مراحل بکار گرفته شده براى کسب جمع آورى اطلاعات، نحوه تجزیه تحلیل و نتیجه کلى حاصله مى باشد. خواننده با مطالعه چکیده باید تشخیص دهد که پروژه موجود دربرگیرنده مطالب مورد علاقه وى مى باشد یا خیر؟ تاریخچه سابقه مورد در این پارت ذکر نشده، بلکه در مقدمه پروژه توضیح داده مى شود. چکیده در یک صفحه مجزا بعد از صفحه عنوان قرار مى گیرد . در بالاى آن به فاصله دو سطر از حاشیه بالاى صفحه در میانه سطر عنوان پایان نامـه نوشته مى شود. در انتهاى چکیده می‏تواند کلمات کلیدى مورد استفاده در پایان نامـه به تعداد 5-4 واژه اضافه شود.

• فهرست (مطالب ، جداول و نمودارها) فهرست مطالب :صفحات فهرست بعد از صفحه قدردانى قرار مى گیرند. کلمه " فهرست" در وسط و بالاى کلیه صفحات مربوطه تایپ گردد. عناوین اصلى فرعى در سمت راست شماره صفحه در حاشیه چپ نوشته شود. شماره عنوان اصلى با خط تیره از عنوان مربوطه جدا مى شود. شماره عناوین فرعى حداکثر بصورت ZZ-YY-XX نوشته مى شود که XX شماره عنوان اصلى و YY یکى از عناوین فرعى XX و ZZ نیز یکى از بخش هاى زیرین YY مى باشد. که اما در فهرست نویسى فقط تا عنوان فرعى دوم (اصلی- فرعی- زیرین) شماره گذارى شده و نوشته مى شود. عناوین اصلى از منتهاى الیه سمت راست هر سطر ، عناوین فرعى به اندازه چهار حرف داخلتر از عنوان اصلى عناوین فرعى تر به اندازه هشت حرف داخلتر از عنوان اصلى نوشته مى شوند. فهرست تصاویر ونمودارها: راهنماى تصاویر واشکال نیز با درج شماره شکل و شرح آن صفحه آن جداگانه درج می‏گردد. فهرست جداول :راهنماى جداول پایان نامـه نیز بصورتى که شرح داده شد وبصورت جداگانه بعد از فهرست تصاویر آورده می‏شود. ترتیبى که در اینجا به جهت ارائه مطالب بیان گردید به گونه ایست که، همیشه در فهرست نویسى «تقدیم» حرف «الف» و «مقدمه» شماره«1» را به خود اختصاص مى دهد.

• لیست علائم اختصارات این سری که قبل از فهرست قرار مى گیرد، لیستى است از کلیه علائم اختصاراتى که در متن بکار رفته است.باید سعى شود که در متن از علائم استاندارد استفاده شود. نحوه نگارش لیست علائم بدین ترتیب است که در چپ علامت در سمت راست مفهوم آن درج مى گردد. ترتیب نگارش علائم همموزیک با نوع علامت بکار رفته، مفرق مى باشد . اکثرا ً‌ نخست حروف انگلیسى پس حرف یونانى نوشته مى شوند . لازم به ذکر است که در کل متن پایان نامـه براى نمایش هر پارامتر فیزیکى تنها باید از یک نماد مصرف کرد. به عنوان مثال براى نمایش دما فقط از یک حرف مانند T استفاده شود.

• مقدمه مى بایست حاوی موارد ذیل باشد:

1- بیان واضح کامل مسئله موردبررسى یا هدف مطالعه.

2- بیان دلایل اهمیت موضوع ارزشیابى آن.

3- بیان مختصر تاریخچه کارها و تحقیقات قبلى انجام شده روى موضوع و وضعیت فعلى آن.

4- معرفى و مرور اجزاء‌و بخش هاى پایان نامـه . این مطالب به این سؤال که برای چه این بررسى پایان نامـه صورت مى پذیرد جواب داده، و نشان می‏دهد که گامى در جهت تکمیل و با رفع نقص فعالی ت گذشتگان مى باشد.

5- توضیحات مختصرى درمورد روش تجزیه تحلیل مسأله و روشها، شیوه انجام تحقیق ونتایج بدست آمده از آن به نظر مى رسد که ضرورتى نداشته باشد. ü متن اصلى این بخش از پایان نامـه ،‌اصل و اساس آن مى باشد. در واقع این بخش است که به دانش‏پژوهان کمک اصلى مطالعاتى را مى نماید. بنابرای ن مطالب آن باید به صورت واضح،‌منظم و قابل فهم ارائه گردد. بایستى سعى گردد تنها پارت هایى که مستقیماً با مورد موردبحث مربوط است آورده شوند. مابقى مطالب به صورت پیوست اضافه گردد. براى مثال چنانچه آشنایى با بعضى قضایا براى درک مطلب لازم است، ولى اثبات آنها منظور اصلى گزارش نیست به صورت پیوست اضافه شود. پروگرام کامپیوترى، آموزش استفاده نمودار آن، نیز در پیوست آورده شود. مگر در موارد ى که صورت پروژه عمدتاً‌ در رابطه با یک پروگرام کامپیوترى تعریف شده باشد. بطور کلى اهمیت پایان نامـه صرفا به نوآورى نگارنده بستگى دارد.لذا از مطالب تکرار ى ،کلاسیک متعلق به دیپرهزینه فقط بصورت اختصار کمک گرفته شود. متن اصلى پایان نامـه به طور منطقى به پنج فصل حداکثر 200 صفحه A4 تقسیم مى شود، فصل بندى پایان نامـه بنا به نظر دانشجو و تایید استاد راهنما انجام می‏شود.هر فصل می‏تواند به چند بخش تقسیم شود. مطالب هر فصل را آنرا مى توان با بیان آن بخش از تحقیق که فصل بدان اختصاص یافته است توضیح مطلب روش هایى که در رابطه با این قسمت مورداستفاده قرار گرفته است و بر شمردن نکاتى که باید کشف و دانسته شود، شروع نمود. در فصل سوم به طور کامل به محتویات هر یک از فصول پایان نامـه خواهیم پرداخت. - بحث، نتیجه گیرى، پیشنهادات نتیجه گیرى با توجه به مطالب عنوان شده به ویژه در مقدمه به نگارش درآید.مقایسه نتیجه هاى بدست آمده با هدفهاى از قبل تعیین شده در مقدمه ،دستیابى هاى نوین در این فصل ذکر شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‏گیرند.

• مراجع بعد از اتمام بخش آخر، باید مراجع درج گردد.بطور کلى چندین شیوه مأخذنویسى بیان است که، در اینجا به شرح یکى از معروف ترین آنها پرداخته می‏شود. بطور کلى چنانچه براى مطلبى از منبعى استفاده شود، ذکر آن مرجع در لیست مراجع پایان نامـه الزامی‏می‏باشد. در اینگونه موارد مطلبى که مستقیماً از آن منبع نقل شود، بین دو گیومه نوشته می‏شود و بلافاصله بعد از آن علامت [ ] درج می‏گردد. در درون آن شماره منبع نامبرده به ترتیب عددى از اول پایان نامـه قرار می‏گیرد.جهت مثال پانزدهمین شماره منابع استفاده شده بعد از ذکر مطلب مربوطه در داخـل گیومه اینگونه آورده می‏شود: ] 15 [ در بخش مراجع شماره مرجع در براکت [ ] نوشته مى شود و بعد از آن نام خانوادگى نویسنده پس حرف اول نام که به وسیله علامت " ، " از یکدیگر جدا مى گردند آورده مى شود. در مراجع فارسى نام نویسنده بطور کامل ذکر می‏شود. چنانچه مساله داراى چند نویسنده باشد. نام هاى ایشان با علامت " ، " از هم جدا مى گردد. بعد از نام نویسنده، عنوان کتاب مقاله آورده مى شود. و در ادامه چنانچه کتاب متن مترجم داشته باشد نام نام خانوادگى مترجم ذکر می‏شود.اگر مطلب مورد نظر از کتاب اخذ شده باشد، نام موسسه انتشاراتى، سال انتشار ، شماره فصل صفحه یا صفحات مورد رجوع ذکر مى شود. چنانچه مطلب نگاشته شده از مجله باشد جلد ( Vol ) شماره ( no )، سال انتشار ، شماره فصل و شماره صفحه خواهد آمد. براى نمونه به مثال‏هاى زیر توجه کنید. [1] طاهرى ، جمیل و پاکزاد ، حسین ، موج پدیده هاى ارتعاشى، انتشارات دانش کده علم وصنعت ایران،1360 ص 217-125. [2] - Timoshenko , S . P. , And Gere , J.M. Theory of elastic stability, McGraw –Hill , 1985 , pp. 105 – 115. [3] - Sanders , J.L. , Nonlinear Theories for thin shells , Q. appl. Mech. , Vol 10, No.1 , 1963 , pp. 21-36. ] 3 [ - Griffin , D.S. , Design filmits for buching of elevated temperature components . Proceedings ASME-PVP conference , Hawaii , July , 1989 ,pp. 25-27 . در ترتیب مراجع، ابتدا موارد فارسى، پس خارجى ها در نهایت موارد اینترنتى بیان می‏شوند. در تخصیص شماره مرجع به مطالب، باید توجه نمود که چنانچه به یک مرجع چند بار ارجاع داده شود، همان اولین شماره دوباره تکرار مى گردد و نیز چنانچه به یک کتاب که قبلاً تحت صفحات خاص، ارجاع شده، مجدداً مراجعه گردد. چنانچه همان صفحات قبلى مدنظر باشد از همان شماره قبل در غیر این صـورت یک شماره جــدید تعلق مى گیرد. در ترتیب مراجع، ابتدا مراجع فارسى، پس صنایع خارجى در نهایت موارد اینترنتى بیان می‏شوند.


• پیوست ها در انتهاى پایان نامـه ، پیوست ها قرار مى گیرند. همانگونه در متن اصلى ذکر گردید. پیوست بگونه اى گزینش مى شود که ضمن نیاز به وجود آنها، قرار دادن آنها در متن اصلى باعث از بین رفتن انسجام و پیوستگى مطلب مى گردد. هر پیوست به یک مورد اختصاص مى یابد. به منظور مرتب نمودن پیوستها، ترتیب زیر پیشنهاد مى گردد:

پیوست 1- منحنى هاى حاصل یا تهیه شده از استاندارد در صورتى که تعداد آنها زیاد باشد.

پیوست2- جداول حاصل یا تهیه شده از استاندارد در صورتى که تعداد آنها زیاد باشد.

پیوست 3- اثبات قضایا

پیوست 4- دستورالعمل مصرف از پروگرام کامپیوترى تهیه شده

پیوست 5- لیست پروگرام کامپیوترى

پیوست 6- نقشه هاى تهیه شده ضروری به ذکراست پیوستهاى نرم افزار ى درون جلد در پاکت ویژه اى چسبانده می‏شوند. در صفحه اول هر پیوست، در بالا و وسط کادر کلمه پیوست و شماره ترتیب آن درج شده پس با یک خط فاصله در وسط کادر عنوان مربوط به آن پیوست آورده مى شود.

- چکیده انگلیسی: این بخش حداکثر در یک صفحه ارائه شده و می‏تواند ترجمه چکیده فارسى باشد.

- فرم درون جلد به انگلیسی: این فرم دقیقا ترجمه جلد فارسى در ابتداى پایان نامـه می‏باشد.

4،2،3- محتواى فصول پایان نامـه

فصل اول

• کلیات تحقیق

• مقدمه

• هدف

• ضرورت تحقیق

• بیان مسئله

• سوالات تحقیق

• مراحل تحقیق

• عنوانشیوه تحقیق

• نحوه جمع آورى اطلاعات

• وسائل جمع آورى اطلاعات

•آموزش تجزیه تحلیل

• محدودیت هاى احتمـا لى تحقیق

• تعاریف واژه هاى اصلى تحقیق

فصل دوم

• مرور ادبیات تحقیق اهم مباحث نظرى پیرامون مورد تحقیق که در یک تا چند بخش جداگانه به نقل قول از منابع معتبر (به همراه آدرس دهى منابع مورد استفاده در متن درج معین ات منابع مورد مصرف به ترتیب مصرف در انتهاى فصل درج مى گردد) بوسیله محقق گردآورى، دسته بندى، تنظیم و نگارش مى یابد.

فصل سوم

• نحوه تحقیق

• عنوانروش تحقیق

• معرفىروش نمونه بردارى بررسى جامعه موردنظر روش تحقیق موردى
• (Case Study) چگونگى تعیین اندازه نمونه مورد تحقیق با مصرف از فرمولهاى آمارى و...
• معرفى روشها وسائل گردآورى اطلاعات کمى یا کیفى
• معرفى الگوها مد مورد استفاده براى تحلیل مسئله
• معرفى جزئیات روشهاى تجزیه و تحلیل اطلاعات
•آموزش سنجش اعتبار و پایائى تحقیق کمى و یا صحت و تعمیم پذیرى تحقیق کیفى
فصل چهارم
• جزئیات مراحل پیاده سازىآموزش تحقیق براى حل مسئله و پاسخگویى به سوالات تحقیق
فصل پنجم
• جمع بندى نتیجه گیرى و موضوعات پیشنهادى براى تحقیقات آتى
• فهرست منابع و مأخذ
• چکیده لاتین پیوست ها
• پرسش نامـه
• جزئیات محاسبات تجزیه تحلیل اطلاعات
• جداول نمودارهاى اضافى
دسته بندی : چطور انتها نامـه بنویسیم؟

  • محمد نوری
  • ۰
  • ۰

تعریف معرفت صوت



آموزش اف ال استودیو

صدایی راکه از حنجرة آدم خارج می‌ شود صوت گویند. صوت از ارتعاش دو تیغة نازک به نام «تارهای صوتی» بوجود می آید. تارهای صوتی در حنجره قرار دارد و حنجره نیز درست در عقب زبان واقع است و در بخش فوقانی نای است .

وقتی تارهای صوتی در اثر عمل ماهیچه های ویژه ای کشیده می شوند، شکاف باریکی بین آنها ایجاد می‌ شود که با رد شدن هوای بازدم از این شکاف، تارهای صوتی به ارتعاش در می آیند. این ارتعاش، هوای درون حلق، ششها، دهان و حفره های بین بینی را هم مرتعش می نماید بدین ترتیب، صوت ایجاد می شود.

معرفت صوت

ولوم هر آدم ی با صوت دیگری تفاوت دارد و چنانچه با دید الهی بنگریم، تمام صداها زیبا ست، منتها بایستی با آزمایش و ممارست این قشنگ یی را از استعداد قوه به فعل رساند. نخستین گام در این راه، معرفت صداست. ابتدا خواننده باید صدایش را بشناسد وبعد با اهتمام زیاد به ساختن صدای بپردازد. معرفت صدا زیاد با اهمیت زیاد است، افرادی که در این وهله خوب شوند، به بیشتر شدن مطلوبی در هنر خواندن خواهند رسید.
برای معرفت صدا، ابتدا می بایست با استعدادهای صوتی آشنا شد که در اینجا برخی از آنها را شرح می‌دهیم.

طنین

طنین، پژواک پیچش صوتی در دستگاه تکلم است که هر چه بیشتر و بهتر باشد، ولوم قشنگ تری به گوش خواهد رسید. طنین از استعدادهای خدادادی صداست نسبت به صداهای مختلف تفاوت می نماید با تست می توان آن را به کمال رساند، مگر صدایی که ازاین استعداد اصلاً بهره ای نداشته باشد.

بعضی استفادة ناصحیح از صوت، این استعداد الهی را تباه می سازد یا کارآیی اش راکم می نماید؛ مثلاً افرادی که در حین خواندن صدایشان را حبس می کنند یا به اصطلاح « صدایشان را می گیرند » مانع ظهور کامل طنین صدایشان می شوند.

انعطاف

میزان انعطاف صدا از قدرت تحریر مهارت در تغییر پرده های صوتی به دست می‌ آید. به اصطلاح، صدایی که تحریرش بیشتر است از انعطاف زیادتری برخوردار است و صدایی که تحریر کمی دارد انعطاف آن محدود است برای تکامل آن تست و ممارست وسیله بهتر ی است.
یکی از استعدادهای صوتی که از نعمتهای خدا است ، تحریر صوتی است. مهمترین علت زیبا یی صوت تحریر است. از دو تار صوتی چنان تحریر قشنگ یی خلق می شود که قابل مقایسه با ولوم هیچ سازی نیست به مراتب از آنها زیبا تر است. کلا ، تحریر مبین احساس ات هم اکنون ت روحی خواننده است.

قدرت تحریری صوت بسته به نوع صدا تفاوت می نماید ؛ مثلاً در صداهای باس (بم) قدرت تحریری کمتر است در صداهای تنور و باریتون، بیشتر است. تحریر انواع مختلف ی دارد، مانند: تحریرهای پیوسته یا گسسته و یا ترکیبی از هر دو.

قدرت و اندازه صوتی

از دیگر استعدادهای صوت، قدرت آن است. منظور از قدرت صوتی «میزان اشغال فضا به خروج صوت» است؛ یعنی میزان فضای ی که صوت در وقت خروج از دستگاه تکلم بدون هیچ وسیله کمکی فرا می گیرد. بالطبع این قدرت و اندازه صدا مانند بقیه خصوصیات صوتی در صداهای مختلف تفاوت می نماید . در صدا کم است در ولوم دیگر میزان مبوسیله را داراست در صدایی زیاد است .

ارتفاع صوتی

فاصله بین پائین ترین نقطه یک صوت بالاترین نقطه آن را ارتفاع صوتی گویند. که در این فاصله پرده های صوتی متعددی قرار دارد. معمولا صداها بر دو نوع است :

1- صداهائی که عمدتاً بم حجیم هستند از ارتفاع کمتری برخوردارند.

2- صداهائی که عمدتاً زیر هستند و از ارتفاع بهره مند می باشند . هر یک از این دو صدا، زیبا ئی های ویِژگزینشه خودش را دارد. مسلماً ولوم اول ارتفاع ولوم دوم را ندارد و صوت دوم، بم صوت اول را. لازم به ذکر است که هر دوی این صداها، هم بم دارند و هم اوج. ولی قدرت جذابیت در صوت اول، با بم صداست اما در ولوم دوم، با اوج صدا.

اما صوت، استعدادهای دیگری مانند لطافت، صافی و … دارد که در این مقال نمی گنجد.

بعد از آشنایی با استعدادهای صوتی، خواننده می بایست آن استعدادها را در صوت خویش تشخیص دهد و برای تکامل و بیشتر شدن آن، ممارست دائمی داشته باشد.

یکی از راههایی که به وسیله آن می توان ارتفاع صوت را شناسائی کرد، خواندن الفبای موسیقی (دو، ر، می، فا، سل، لا، سی) است. اکثرا ٌ ً هر صدایی قادر است یک تا یک و نیم «اکتاو» از الفبای موزیک را ادا نماید ـ بعضاً تا دو «اکتاو» ـ و بیش از آن در صداهای خارق العاده یافت می شود (شروع اکتاو از فرکانس عادی حرف است.)

  • محمد نوری
  • ۰
  • ۰











persian music

persian radio,download persian mp3,iranian music download,persian music download,download persian music,iranian music,persian music

می دونی هر کجا باشی حواسم سمت تو میره قلب من

تمام می دونن پیشته دست تو گیره دل نکن

تو که می دونی نمی تونه جات و بگیره قلب من

بی تو میمیره

پس نزن تک تک خاطره هامون و از توی قلبت

دست نزن به فردی که یه روزی بشه پاره قلبت

از دلمتو که بدی ندیدی بگو درد تو چی بود عشق من

عشق تو کی بود

از من چی می مونه تو قلبت پیش اونه هنوز

باشه نذار از تو جداشه نشی خسته یه روز

از من چی مونه تو قلبت پیش اونه هنوز

باشه نذار از تو جداشه نشی خسته یه روز

♫♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫♫

برای چه دل تو داره منو داره میبره از خاطره ها

دل آسان ی من منتظرش نباش

بایستی عاشق تو همـواره باشه دلم

بگو دردم من تو نیستی به کی بگم

از من چی می مونه تو قلبت پیش اونه هنوز

باشه نذار از تو جداشه نشی خسته یه روز

از من چی مونه تو قلبت پیش اونه هنوز

باشه نذار از تو جداشه نشی خسته یه روز

  • محمد نوری