جدیدترین اخبار فوتبال ایران

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


هاست جوملا با قالب و دامنه رایگان


همانطور که میدانید سیستم مدیریت محتوا جوملا یکی از بهترین و قدرتمند ترین سیستم ها جهت راه اندازی و مدیریت سایت های بزرگ می باشد، جهت استفاده کامل از تمام امکانات سیستم جوملا میبایست هاست شما با جوملا به صورت کامل سازگاری داشته باشد و برای جوملا بهینه باشد، سرویس های هاست جوملا یا هاست لینوکس جوملا به صورت کامل برای جوملا بهینه و ارائه شده است، همچنین مطابق تجربه آگاه بودیم مشتریان پس از خرید هاست برای جوملا و نصب جوملا بر روی آن سریعا به یک قالب یا پوسته زیبا جهت طراحی سایت خود نیاز دارند، به همین دلیل در سرویس های هاست جوملا طیف وسیعی از قالب های فارسی و بهینه را برای جوملا تهیه و بر روی این سرویس ها به صورت رایگان ارائه نمودیم، به دلیل لینوکسی بودن سرور هاست جوملا امکان پشتیبانی از تمام زبان های برنامه نویسی تحت PHP و MySQL در این سرویس ها جود دارد، همچنین در برخی از پلان های هاست جوملا علاوه بر قالب رایگان، دامنه رایگان ir. و com. به مشتریان هدیه داده می شود ، اگر برای اولین بار است که می خواهید هاست تهیه کنید و با جوملا، سایت راه اندازی کنید اصلا نگران نباشید زیرا تمام آموزش های لازم جهت کار با کنترل پنل هاست توسط میزبان فا به مشتریان ارائه می گردد و ما در تمام مراحل با شما همراه خواهیم بود .


برخی از امکانات هاست جوملا


بکاپ گیری ( Backup ) هفتگی ، روزانه و نگهداری آن بر روی 3 سرور مشاهده قالب های جوملا


میزبانی هاست لینوکس بر روی سرور اختصاصی با مشخصات فنی و سخت افزاری بالا


آپ تایم 99.9 درصد واقعی به صورت تضمینی


پشتیبانی 24 ساعته به صورت تیکت ، تلفن ، ایمیل و حضوری


نصب رایگان انواع سایت ساز فارسی ، نصب جوملا + قالب رایگان


ارائه کنترل پنل قدرتمند CPanel بر روی هاست جوملا


امکان انصراف از خرید و عودت وجه در 7 روز اول


انتقال رایگان اطلاعات سایت شما از هاست قدیمی به هاست جدید


نگه داری اطلاعات هاست لینوکس بر روی هارد های SSD = بیشترین سرعت


مانیتورینگ 24 ساعته سرور و برطرف کردن مشکلات احتمالی


آخرین ورژن PHP و امکان میزبانی تمام سایت های تحت PHP


جهت خرید سرویس های هاست جوملا با قالب و دامنه رایگان وارد سایت mizbanfa.net شوید و سپس از منو طرح های ویژه وارد قسمت هاست جوملا شوید و سپس از صفحه هاست جوملا پلان مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بر روی دکمه خرید سرویس کلیک کنید و در صفحه سفارش نام قالب مورد نظر خود و نام دامنه خود را وارد نمایید و سپس سفارش را پرداخت کنید ، پس از آن سریعا مشخصات هاست جوملا برای شما ارسال می شود و کارشناسان میزبان فا بر روی هاست شما قالب مورد نظر را نصب و به شما تحویل می دهند .

  • محمد نوری
  • ۰
  • ۰

دانـلود فیلم جذاب خارجی Me Before You 2016 با لینک مستقیم
تریلر (پیشنمایش) اضافه شد

ژانر : غـم انگیز , ماجرایی
مدت زمان : ۱۱۱ دقیقه
زبان : انگلیسی
کیفیت : ۷۲۰p HDRIP
فرمت : MKV
انکودر : MkvCage / ShAaNiG / Ganool
اندازه : ۸۵۰ مگابایت
محصول : انگلیس , آمریکا
ستارگان : Emilia Clarke, Sam Claflin, Janet McTeer, Jenna Coleman
کارگردان : Thea Sharrock
خلاصه جریان :
لو کلارک بعد از اینکه از محل کارش اخراج می شود ، بایستی شغل ی پیدا نماید . پس وی قبول می نماید از شخصی به نام ویل ترینر مراقبت نماید . ویل بانکدار بوده که بعد از تصادف با موتورسیکلت کاملا فلج شده است و…

------------
دریافت فیلم جذاب Me Before You 2016 با لینک مهم
-------------
دانلود تریلر (پیشنمایش)
Download
-------------
اندازه ۸۵۰ مگابایت| کیفیت HDRIP 720p فرمت MKV
Download
-------------

  • محمد نوری
  • ۰
  • ۰

دانلود فیلم جذاب خارجی The Finest Hours 2016 با
تریلر (پیشنمایش) اضافه شد

ژانر : اکشن , ناراحتی انگیز , تاریخی , مهیج
مدت زمان : ۱۱۷ دقیقه
زبان : انگلیسی
کیفیت : BluRay 720p
فرمت : MKV
انکودر : MkvCage / Ganool / ShAaNiG
اندازه : ۱ گیگابایت
محصول : آمریکا
ستارگان : Chris Pine, Casey Affleck, Ben Foster, Eric Bana
کارگردان : Craig Gillespie
خلاصه جریان :
این فیلم جالب براساس جریان واقعی که در سال ۱۹۵۲ رخ داد تولید و ساخته شده است. در این سال طوفانی مهیب باعث به تهدید افتادن زندگی افرادی که در یک کشتی در دریا حضـور داشتند می شود. به همین دلیل ۴ نفر از اعضای گارد ساحلی جهت نجات این افراد به محل اعزام می شوند و…

------------
دانلود فیلم زیبا The Finest Hours 2016 با لینک مستقیم
-------------
دریافت تریلر (پیشنمایش)
Download
-------------
اندازه ۱۴۰۰ مگابایت | کیفیت BluRay 1080p فرمت MKV
Download
اندازه ۸۵۰ مگابایت | کیفیت BluRay 720p فرمت MKV
Download
-------------

  • محمد نوری
  • ۰
  • ۰

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی

پایان نامه مدیریت
انجام پایان نامه مدیریت
انجام پایان نامه

مهندسی پزشکی یا مهندسی زیست پزشکی (به انگلیسی: Biomedical engineering) به دنبال ایجاد رابطه منطقی بین علوم مهندسی و دانش پزشکی می‌باشد.
تا قبل از قرن بیستم میلادی تشخیص بهبود بیماری بر طبـق ارزیابی هم اکنون ت بیمار، تحقیق سندرمها و عارضه‌های مربوط ارائه مجموع‌های از روش‌های شناخته شده مبتنی بر تجویز دارو یا اعمال گاهی عمل‌های جراحی صورت می‌گرفت. اما در اوایل قرن بیستم و در اوج آن در دهه‌های ۳۰ ۴۰ مفهوم ی در پزشکی بیان گردید. بر این اساس، ساختار بدن آدم به مثابه نظام بسیار زیاد همموزیک مهندسی فرض بیماری به عنوان علت بی‌نظمی در این ساختار بیان گردید. به این ترتیب دانشی به عنوان مهندسی پزشکی بنیان‌گذاری شد که حوزه کار آن بررسی ساختار بدن آدم به صورت سیستم یک، کشف قوانین فیزیکی و معادلات ریاضی حاکم بر اجزاء سیسـتم ، فهم اندرکنش بین آنها، مدل سازی این فرآیندها تحلیل تاثیر بیماری بر روی این ساختار منظم و به تبع آن ارائه روشهای تشخیصی بهبود ی مفید تر‎ ‎برای ویرایش مریضی ها بود.

در مهندسی پزشکی با تلفیقی از علوم مهندسی رفع نیازهای پزشکی در زمینه ساخت و مراقبت تجهیزات و نیز تولید و ساخت وسائل های پزشکی برای فرد دهای پیشگیری ، تشخیص و بهبود بیماری ها مد نظر می‌باشد. این رشته کاربر د علوم فنی و مهندسی است در یاری‌رساندن به پزشکان در تشخیص و بهبود بیماری ‌ها.

مهندسی پزشکی یکی از تازه‌ترین رشته‌هایی است که قدم به عرصه جهان ی تکنولوژی جهان ی گذاشته و این رشته بدین منظور شکل یافته تا پزشکان را در تشخیص بهبود کمک دهد. مهندسی پزشکی دقت تنوع در تشخیص را گسترش داده‌است بطوری که تشخیص بدون دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست. تهم اکنون دستگاه‌هایی از عبارت EEG ,ECG ,MRI ,CT-Scan یاری بسیار زیاد بزرگی به پزشکی کرده ‌اند هم راستای وسایل تشخیصی وسایل و ملزومات بهبود ی گسترش یافته تا بیماران را به گونه‌ای تحت بهبود قرار گیرند که می‌توان سمعک، ونتیلاتور، دیالیز(تراکافت)، اولتراسوند فرد دهای زیاد لیزر را نام برد. مهندس پزشکی در گام‌های اولیه بهره‌برداری، تعمیر، پشتیبانی و مراقبت و تنظیم و استانداردسازی دستگاه‌ها را انجام می‌دهد در مراحل بالاتر توسعه، ارتقا اصلاح دستگاه‌های پزشکی یا حتی می‌تواند به طراحی و ساخت دستگاه اقدام نماید . در این رشته به علت ابداعات و نوآوری وسیع ی که صورت می‌گیرد شاخه‌های ی از مهندسی پزشکی سازمان می‌گیرند که شرح مختصری از زیرشاخه‌های این رشته ذکر شده‌است.

گرایشها

مهندسی پزشکی رشته‌ای متشکل از گرایش‌های زیاد مهندسی و علوم پزشکی است. در نتیجه پیدایش گرایشهای نو این رشته دور از انتظار نخواهد بود. اکنون در ایران در مقاطع مختلف راهنمای عالی گرایش‌های زیر تدریس می‌گردند:

مهندسی پزشکی بالینی
بیوالکتریک
بیومکانیک
بیومواد
مهندسی بافت
پردازش تصاویر پزشکی
مهندسی توانبخشی
مهندسی ورزش
مـدل سازی سیسـتم ‌های فیزیولوژیکی
وسائل دقیق در مهندسی پزشکی


مهندسی پزشکی در ایران

اسم این رشته به خوب ی انتخاب شده و ترکیبی صحیح از دو گروه ریاضی تجربی است. مهندسی و پزشکی همکاری مطلوب شایسته‌ای را در کمک به بیماران پزشکان شروع کرده ‌اند در این راه گام‌های اثر گذار ی برداشته شده‌است که هـر روز ه بسیاری از خبرهای آن را در رسانه‌های شنیده‌اید با توجه به گسترش روز افزون سیسـتم های مهندسی در حیطه بهداشتی پزشکی، تربیت وجود قوت آدم ی متخصص و متبحر که آشنا به وسایل و تجهیزات پزشکی امری ضروریست.

حداقل و حداکثر مجاز طول دوره کارشناسی مهندسی پزشکی در سه گرایش همآهنگ آئین نامـه ‌های دوره کارشناسی شورایعالی برنامـه ریزی است. تعداد کل واحدهای درسی در طول دوره ۱۴۰ واحد می‌باشد که حاوی دروس عمومی، پایه، اصلی ، تخصصی اختیاری، به شرح زیر می‌باشد:

دروس عمومی ۲۰ واحد
دروس پایه ۲۶ واحد
دروس اصلی ۴۷ واحد
دروس تخصصی ۴۷ واحد

گرایش‌ها و جهت‌گیری‌های کاری رشته مهندسی پزشکی، ً وسیع است و زمینه‌های مختلف ی از الکترونیک پردازش سیگنال و مباحث نرم افزار ی گرفته تا طراحی، ساخت، راه اندازی، نصب مرمت دستگاهها به احتمال زیاد ت پزشکی یا اعضا مصنوعی، همچنین مواد به کار رفته در این وسایل را حاوی می‌شود. جدا از این شرح ات، زمینه‌های کاری این رشته را می‌توان به ۳ بخش کلی تقسیم کرد:

طراحی و ساخت

الف- طراحی تهیه و تولید دستگاههای آزمایش گاهی و الکترونیکی تجهیزات مربوط به آنها، شبیه وسایل مخصوصی که با تکنیکهای خاص، عناصر موجود در نمونه (مثلاُ نمک خون و...) را به آموزش دقیقی اندازه‌گیری نماید مانند اسپکتروفتومتر که با تکنیکهای نوینی کار می‌کنند. ب- طراحی تهیه و تولید بخشهای مکانیکی برقی سیسـتم ‌های تصویر گر پزشکی، مانند سیسـتم ‌های سونوگرافی، رادیوگرافی، سی‌تی‌اسکن و دیگر دستگاههای که تصاویر ثابت یا محرکی را از بسیاری از بخشهای بدن به نمایش می‌گذارند. ج- طراحی و تهیه و تولید سیـستم ‌های اندازه‌گیری پزشکی بیمارستانی، مثل دستگاههای دریافت کنندة سیگنالهای مغزی. د- طراحی تهیه و تولید به احتمال زیاد ت اعضا مصنوعی بدن موادی که در طول، تشخیص، بهبود و معالجات ها بکار می‌رود.

تعمیر و مراقبت و بهینه سازی

از دیگر زمینه‌های کاری مهندسی پزشکی می‌توان به تعمیر، نصب، راه‌اندازی نگهداری وسایل مورد نیاز است و اما واضح است که این قوت مجرب باید دارای اطلاعات کافی در مورد به احتمال زیاد ت و جزئیات کار آن وسیله یا دستگاه باشد. در کنار این موارد ، مسأله بهینه سازی یا تلفیق دستگاهها عملکرد آنها نیز بیان است. پروژه کنترل رایانه ی فشار خون، یا پروژه سه بعدی سازی تصویر دستگاه MRI، جزء همین بهینه سازی ‌ها هست. دامنه کاربر ی این زمینه چنان وسیع است که هم اکنون سالانه چندصد مقاله در معتبرترین نشریات جهان ی مهندسی پزشکی در این زمینه چاپ می‌شود و بیشترین تعداد پروژه‌ها برروی مساله تلفیق seo انجام می‌شود.

تشخیص و بهبود

یکی از مهمترین مباحث بیان در زمینه پزشکی، بحث مصرف از لیزر در پزشکی (چه در تشخیص چه در بهبود ) است. معمولا ً لیزر از همان ابتدا با توجه به امکانات ویژه ای که داشت، به عنوان گزینش خوب جهت سئو عملکرد بسیاری از سیستم ‌ها بکار گرفته شده. استفاده از لیزر جهت تشخیص ضایعات چشم ی یا نمایش فشار خون در نازکترین مویرگها یا سوراخ کردن و یا ایجاد کانال مصنوعی در قلب، سوزاندن و بریدن گاهی ضایعات داخلی یا تومورهای مختلف و... روز به روز درحال ارتقا است. بحث شبکه‌های عصبی طبیعی بهبود انواع ضایعات عصبی مانند ضایعات نخاعی با یاری تحریکات الکتریکی با کمک علم ژنتیک نیز از بحثهای خیلی مهم و جدید رشته مهندسی پزشکی است.

کارشناسی مهندسی پزشکی، به نوعی خانوادة همان رشته برق الکترونیک است و این قرابت نزدیکی حتی در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا تا میزانی ادامه می‌یابد. پس یک دانشجوی مهندسی پزشکی در دوره کارشناسی تقریباً ملزوم به گذراندن همه دروس مهم مجموعه مهندسی برق است به همین خاطر، فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی پزشکی می‌توانند گرایش‌های کارشناسی اافزایش مجموعه مهندسی برق را انتخاب کنند و همپای مهندسین کنترل، مخابرات، قدرت و الکترونیک، به تحصیل در مقطع کارشناسی ابیشتر شدن مهندسی برق بپردازند. پس ، عنوان مهندس پزشکی به هیچ عنوان نمی بایست باعث شود که داوطلبان تصور کنند که این رشته بی رابطه یا کم رابطه با مباحث ریاضی و مهندسی است، چون دانشجویان این رشته به طور کامل با ریاضیات مهندسی پیشرفته فیزیک در ارتباطند و از سنگین‌ترین نوع ریاضیات، به عنوان وسائل کار، دائماً بهره می‌برند، تا آنجا که دانشجویان این رشته، تا دروس ریاضیات مهندسی پیشرفته معادلات دیفرانسیل و فیزیک الکتریسیته، موج، ارتعاش حرکت را نگذرانند، قادر به اخذ دروس چندانی در دانش کده نیستند.

گرایش مهندسی پزشکی بالینی

مهندسی پزشکی بالینی از رشته های تخصصی شاخه مهندسی پزشکی است که مسئولیت پیاده سازی تکنولوژی پزشکی و بهینه سازی خدمات بهداشتی بهبود ی دارد.نقش مهندسی پزشکی بالینی حاوی آموزش نظارت تکنسین تجهیزات پزشکی، همکاری با قانون گذاران و بازرسین بیمارستان های دولتی و دادن مشاوره‌ی فنی برای دیگر کارکنان بیمارستان مانند پزشکان، مدیران، آی تی و... .مهندس پزشکی بالینی همچنین بر اساس تجربه‌های بالینی به تولیدکنندگان وسایل پزشکی در زمینه اصلاح طراحی‌های آینده شان مشاوره می‌دهد درحالی که به عنوان ناظر بر پیشرفت پارت ‌های فنی بیمارستان‌ها، الگوهای خرید آن‌هارا با تذکر به بخش تولید راهنمای ی می‌کند. توجه مهم آن‌ها بر اجرای عملی تکنولوژی باعث شده که مهندسین این رشته بیشتر به سمت دوباره طراحی و پیکربندی دوباره گرایش پیداکنند.به عنوان "انقلابی"تحقیق و گسترش یا ایده های نابی که می‌توانند خود راجهت سال‌های متمادی با پزشکی بالینی وفق دهدند؛ در حال حاضر در این برهه زمانی، بیشتر تلاش ‌ها برای گسترش تاثیر مهندسی پزشکی بالینی در مسیر زیست پزشکی نوین است.مهندس پزشکی بالینی در نقش‌های مختلف خود، ازآنجایی که به هردو نقطه نظر (تولید استفاده کننده)"در خط مقدم" نزدیک است و هم در ساخت فرایند کالاها آموزش دیده است، به شکل "پل یا رابط" بین تولید کننده‌های کالاها پزشکی و مصرف کنندگان نهایی است.بخش‌های مهندسی پزشکی بالینی بیمارستان‌های بزرگ گاهی وقتها اوقات نه فقط مهندسان زیست پزشکی را استخدامی می‌کنند، بلکه از مهندسین صنعتی / سیـستم جهت تحقیق در عملیات‌ها، عوامل آدم ی، تجزیه و نقد نرخ ، ایمنی، غیره یاری می‌گیرند.


گرایش بیوالکتریک

این گرایش از مهندسی پزشکی دامنه خیلی وسیع ی را حاوی می شود ولی در تعریفی کوتاه ، بیوالکتریک را می توان علم استفاده از اصول الکتریکی مغناطیسی و الکترومغناطیسی در حوزه پزشکی دانست ؛ همین طور الگوبرداری از سیـستم های بیولوژیکی در طراحی های نوین مهندسی هم در حیطه این علم قرار دارد . در واقع مهندس بیوالکتریک علاوه بـر این که به تمام گرایشهای مهندسی برق (به ویژه گرایش الکترونیک در مقطع کارشناسی و گرایشهای کنترل مخابرات در مقاطع بالاتر) با دیدبرخی از حوزه علم نظر دارد از بعضی از شاخه های مهندسی رایانه و فناوری اطلاعات در حیطه علم مهندسی پزشکی کمک می جوید . هدف از ایجاد این گرایش در مقطع کارشناسی ، تربیت مهندسان الکترونیکی است که با گذراندن واحدهای درسی آزمایش بعضی ای نظیر فیزیولوژی ، آناتومی و فیزیک پزشکی ، به نوعی بلوغ ذهنی و توانایی علمی در حوزه پزشکی دست یابند . دانشجویان بعد از فراگیری علوم پایه مهندسی مثل ریاضی و فیزیک و تا میزان مختصری علوم پایه پزشکی با مدارهای الکتریکی و تکنیکهای بکار رفته در تجهیزات پزشکی مانند سیـستم های تصویر برداری ، سیسـتم های پرتوپزشکی سیـستم های بکار رفته در اتاق عمل و بخش های CCU و ICU تجهیزات الکتریکی بکار رفته در بدن آشنا می شوند . اما این آشنایی ها محدود است و جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تحصیل در مقاطع بالاتر مورد نیاز است . اهم حوزه هایی که مهندس بیوالکتریک در آن کار می نماید عبارتند از :

الف - پردازش سیگنال های حیاتی

ب - پردازش تصاویر پزشکی سیسـتم های تصویر برداری

پ - پردازش صوت وگفتار طراحی سیـستم های گفتار بهبود ی جهت کمک به معلولین گفتاری

ت - مدل سازی سیـستم های بیولوژیک

ث - طراحی بخش های الکترونیکی و کنترل اعضاء و اعضا مصنوعی و تهیه و تولید وسایل توانبخشی

ج - ثبت سیگنال های حیاتی طراحی سیسـتم های مانیتورینگ بیمارستانی

چ - طراحی تولید و ساخت سیستم های بهبود ی و تست گاهی پزشکی

گرایش بیومکانیک

بیومکانیک به استفاده از مکانیک کلاسیک در زمینه‌های علوم زیستی می‌پردازد. استفاده از قوانین دینامیک جامدات برای تحلیلهای حرکتی؛ دینامیک سیالات جهت بررسی جریانهای داخـل محیطهای زیستی؛ ترمودینامیک و انتقال گرما جهت تحلیل رفتارهای سلولی و انتقال مواد جرم بین موجود زنده و محیط رباتیک جهت خلق وسایل تشخیصی بهبود ی نیازمند درک مسایل محیطهای زنده از زاویهٔ مهندسی است. پیشرفت در این شاخه به تولید و ساخت قلب مصنوعی، دریچه‌های قلب، مفاصل مصنوعی، ارتزها پروتزها، وسائل های کمکی تشخیصی و جراحی، درک خوبتر از عملیات و کارکرد قلب، ریه، شریانها، مویرگها، استخوانها، غضروفها، تاندونها، دیسکهای بین مهره‌ای پیوندهای سیستم اسکلتی-عضلانی بدن شده‌است.

گرایش بیومواد

در این رشته بطور معمول برروی تولید و ساخت ٔ مواد گوناگون مصنوعی و طبیعی، طراحی روش‌های ساخت و قالب‌گیری نهایی ماده در نهایت بازبینی مواد جهت فرد د اختصاصی در پزشکی تحقیق صورت می‌گیرد. توسعهٔ انواع مدل ‌های وسایل پزشکی نیازمند انتخاب ، ساخت و آزمایش مواد است که لازم هٔ آن درک فهم درست از شیمی و فیزیک مواد معرفت محیط بیولوژیک بدن است. به جمله دیگر می بایست توجه داشت که آیندهٔ علم بیومتریال در گرو توانائی ما در فهم کشفیات نو در شیمی، فیزیک، بیولوژی و پزشکی است.

کلا موارد استفادهٔ بیومتریال‌ها در جایگزینی و تعویض اعضاء اندام‌هایی از بدن است که بر تاثیر بیماری یا آسیب، کاربر ی را از دست داده‌اند تا از این طریق جآسان یا بیماری اعضاء گفته شده التیام پذیرد، کاربر ی عمل آنها بازبینی شود ناهنجاری یا وضعیت غیر طبیعی آنها تصحیح گردد.

کاربر د این شاخه مصرف از بافت‌های زنده و مواد مصنوعی و کاشت آنها در بدن است. انتخاب مواد صحیح برای کاشت پیوند در بدن آدم و یکی از حساس‌ترین مشکل‌ترین عملیات مهندسی پزشکی است. آلیاژهای فلزی، سرامیک‌ها، پلیمرها و کامپوزیت‌ها از مواد مورد مصرف در کاشت بافت‌ها مصنوعی هستند ، اینگونه مواد بایستی غیرسمی، غیرسرطانزا از نظر شیمیایی غیرفع ال بادوام و قدرت مکانیکی کافی باشند.

فارغ التحصیلان گرایش بیومواد با کارگیری مواد مختلف از قبیل پلیمرها و سرامیک‌ها و کامپوزیت‌ها و مواد فلزی در بدن آدم در تجهیزات پزشکی آشنا می‌شوند.

با توجه به مطالب راهنمای داده شده در طول زمان تحصیل دانشگاه ی، بطور خلاصه توانایی‌های یک مهندس بیومتریال را می‌توان بدین صورت برشمرد:

آشنایی کامل با علم تولید و فرد د مواد حاوی پلیمرها، فلزات، سرامیک‌ها کامپوزیت‌ها.
معرفت کافی در زمینهٔ برقراری رابطه مواد با محیط بیولوژیک بدن مثل آناتومی و فیزیولوژی بافت‌های مختلف بدن.
روش‌های بازبینی سطح، پوشش‌دهی مواد و بهینه نمودن ویژگیها سطحی.
آشنایی کامل با مبحث مهندسی بافت که یکی از نو ترین دستاوردهای بشر برای دستیابی به جایگزین‌های مصنوعی است.
آشنایی با روش‌های نوین دارو رسانی و انتقال کنترل شده داروها به بدن. به عنوان مثال نحوهٔ انتقال زیاد مدت داروهای ضد بارداری (نورپلنت).
معرفت روش‌های تخریب پلیمرها، خوردگی فلزات اضمحلال سرامیک‌ها.
آشنایی با مبحث بیوسنسورها.
-آشنایی مقدماتی با اصول و عملکرد تجهیزات پزشکی و سیسـتم ‌های آن.

گرایش مهندسی بافت

این گرایش بیشتر در زمینهٔ پزشکی و در وسیع ی میکروسکوپیک می‌پردازد. در این شاخه تخصص درآناتومی بیوشیمی مکانیک سلول‌ها ساختارهای داخـل سلولی برای درک بیشتر در فرایند بیماری توانایی داخـل شدن به بخشهای جهت سلول لازم است. هدف این شاخه که در اواخر قرن بیستم پایه‌گذاری شده‌است، مطالعه و تهیه و تولید مـدل ‌های ایده‌آل از ماکرومولکول‌ها ساختار سلولی است که منجر به درک بهتر پدیده‌های درون یاخته‌ای همین طور فهم عمیق‌تر مکانیسم اثر عملکرد ناصحیح آنها در ظهور هم اکنون ت بیماری می‌شود. به علاوه این مدل ‌ها سبب بررسی تاثیر گذار تر فرضیه‌ها و نظریه‌های بهبود ی مانند طراحی انواع پروتئینها با ویژگیها منحصر به شخص لیگاند-رسپتوری می‌گردد. از عبارت اهداف دیگر این شاخه، مطالعه و مدل ‌سازی ساختار سلول فرایند بازیابی جراحات در بافت‌های آسیب‌دیده به منظور ارائه روش‌های بهبود ی بهینه‌تر جهت تقلیل و رفع ضایعات بافتی همین طور تولید نمونه‌های مصنوعی برای جایگزینی آنهاست. به این منظور علل مکانیسم‌های تبدیل سلول‌های بنیادی‎ به بافت‌ها و ارگانهای مختلف ارزیابی با مصرف از مـدل ‌های بدست آمده بافت‌های آسیب دیده ترمیم یا در خارج از بدن به صورت مصنوعی تولید می‌شود. از عبارت این بافتها ارگانها می‌توان به استخوان، غضروف، کبد، پانکراس، پوست و رگ‌های خونی اشاره کرد.

گرایش پردازش تصاویر پزشکی

در این رشته اطلاعات جمع‌آوری شده در تغییرات پدیده‌های فیزیکی در بدن را با بهره‌گیری از تکنولوژی تحلیل پردازش الکتریکی و سرعت بالای آن تجزیه و نقد می‌کنند و به صورت عکس در می‌آورند و اکثرا این تصاویر را می‌توان با اعمال غیر تهاجمی (بدون آسیب) بدست آورد به نحوی که هیچ تاثیر دردی برای بیمار نداشته باشد. در این گرایش تهیه و تولید عکس از اجزاء ایستای بدن مانند استخوانها بافتها و ادغام ویژگی‌های منحصر به شخص حالت‌های مختلف عکس برداری مثل CT MRI جهت تولید و ساخت تصاویر گویاتر مانند تصاویر سه‌بعدی همین طور ارائه الگوریتم‌های پردازشی جهت مـدل ‌سازی بافت‌های سالم و ضایعات آنها جهت ارائه روش‌های تشخیصی دقیقتر و غیر تهاجمی مورد تحلیل قرار می‌گیرد. همچنین تحلیل فیزیولوژی حرکت بافت‌های دینامیک در بدن مانند قلب و عروق از طریق عکس برداری عملکردی‎(Functional Imaging) ‎ تکنیک‌های بی‌درنگ (Real Time) همین طور مد ‌سازی این رفتارها در بافت‌های سالم و ناسالم در جهت تشخیص بهتر ناهنجاریها و تصویر برداری مولکولی به منظور مطالعه موقعیت، ساختار حرکت مولکول‌ها (مانند مولکول‌ها سلول‌های سرطانی) و توجیه این حرکات بر اساس الگوریتمهای آماری همچنین مطالعه و مـدل ‌سازی مکانیسم‌های مختلف حیات در سطح مولکولی به صورت غیرتهاجمی برای ارائه روش‌های بهبود ی دقیق‌تر مثل طراحی آنتی‌بادیها و ردیابی آنها برای رفع خوبتر مولکول‌ها سلول‌های مهاجم و تقلیل آسیب به سلولهای سالم بدن مورد نظر است.

گرایش مهندسی توانبخشی

یک شاخه نو گسترش یافته مهندسی پزشکی است. متخصصان این رشته به بالا بردن توانایی‌ها وویرایش بخشیدن به کیفیت زندگی افراد کمک می‌کند و با توجه به پیشرفت تکنولوژی به طراحی مح‌های جدید روشهای نوین برای سکونت رابطه و... یاری می‌نماید.

گرایش مد ‌سازی سیـستم ‌های فیزیولوژیکی

در این زمینه سعی می‌شود با استفاده از قوانین موجود در مهندسی تکنیک‌های پیشرفته و وسائل ضروری طرح کلی کامل از ارگان‌های زنده، از باکتری گرفته تا آدم ، تهیه و تولید می‌کنند. در این رشته برای تحلیل اطلاعات حاصل از آزمایش ها فرمول‌بندی کردن جزئیات فیزیولوژیکی با ارتباطات ریاضی، از مد ‌سازی رایانه ی استفاده می‌شود. سیستم ‌های زنده یک مجموعه خیلی با قاعده به همراه بازخورد جهت کنترل خود هستند . ازعبارت علومی که با مـدل سازی سیـستم های بیولوزیکی دربستره مهندسی پزشکی با یک فرمت نو می‌توان تحلیل کرد علوم پزشکی مشرق زمین است فی العبارت طب سنتی ایران وچین که گستره‌ای از پارامدیک دست نیافته‌است وشاید به علت قدمتش با پزشکی نوپای غربی همپا نشده وسرشار از رموز واسرار است.

گرایش وسائل دقیق در مهندسی پزشکی

کاربر دی است از الکترونیک در تشخیص و نقد ساختار بیماری ‌ها، رایانه ‌ها بخش مهم این گرایش را بر عهده دارند سیـستم ‌های عکس پزشکی به وسیله مهندسان این رشته تولید و ساخته می‌شوند.

گرایش مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی در ایران

دوره کارشناسی اافزایش فناوری اطلاعات پزشکی به عنوان گرایش از رشته مهندسی پزشکی پیشنهاد شده‌است. ضرورت وجود اطلاع رسانی پزشکی در حوزه پزشکی در دهه‌های قدیم از عوامل با اهمیت زیاد در توجیه فناوری اطلاعات به عنوان رشته فرد دی مهم در دهه اخیر بوده‌است. نظر به گسترش سریع حوزه فناوری اطلاعات مدیریت در این حوزه ارزش روزافزونی یافته‌است. فناوری اطلاعات پزشکی هم اکنون از زمینه‌های مهم فناوری اطلاعات است طبیعتاْ مدیریت فناوری اطلاعات در این حوزه ارزش بسیاری دارد.


طول دوره و شکل نظام

حداقل طول این دوره ۴ نیمسال است، بدین مفهوم که دانشجویانی که ناچار به گرفتن دروس جبرانی نیستند، چنانچه کار درسی و تحقیقاتی خود را بنحو مطلوبی انجام دهند، می‌توانند دوره را در۴ نیمسال به انتها برسانند.

نظام روش ی آن وامیزانی است مدت تدریس ۱ واحد نظری ۱۷ ساعت می‌باشد.


تعداد واحدهای درسی

دانشجو جهت تکمیل دوره کارشناسی اافزایش فناوری اطلاعات مدیریت بصورت مجازی باید حداقل۳۲ واحد درسی تحقیقاتی بشرح زیر با موفق یت بگذراند.


تعداد واحد

مهم * ۲۷ درس
اختکمک * ۴ درس
پروژه تحقیق و یا دروس معادل* ۳ واحد
جمع ۳۲ واحد

به اضافه موارد فوق، هر دانشجو این دوره که قبلاً در دوره کارشناسی یا لیسانس، دروس جبرانی رانگذرانده باشد، باید با خوب یت آنها را بگذراند، از دروس جبرانی وامیزانی به دانشجو تعلق نمی‌گیرد.
سفارش انتها نامـه

  • محمد نوری